Film: „Jak znaleźć dobrą pracę?”
Zadajesz sobie pytanie, dlaczego nie możesz znaleźć fajnej pracy? Albo nawet jakiejś pracy? Może mam nieodpowiednie wykształcenie lub za małe doświadczenie? A może inni kandydaci mogą pochwalić się specjalistycznymi umiejętnościami?
- Napisz CV i list motywacyjny jako świetnego kandydata.
- Odpowiednio przygotuj się na rozmowę kwalifikacyjną, przeczytaj informację o firmie, jeżeli jest taka możliwość dowiedz się z kim będzie przeprowadzona rozmowa, przeczytaj czym się zajmuje w firmie ta osoba i przygotuj ciekawe pytania dotyczące twojego stanowiska.
- Pokaż swoje zalety, wytłumacz dlaczego warto Cię zatrudnić.
- Zadbaj o tzw. networking i buduj bazę “znajomości”, pokaż że znasz znanych osób w swojej dziedzinie, czytasz, obserwujesz, interesujesz się życiem profesjonalnym.
- Wolontariat i praktyki zamiast przerwy w zatrudnieniu. Nie traktuj tych zajęć jako „wyzysku”. Spójrz na nie pod kątem swojego CV. Pracując nad projektami, które są zbieżne z Twoim doświadczeniem, zyskujesz wiedzę i kolejne kontakty.